המדינה חילטה 85 מיליון שקל מחברת כ.א.ל

    דוד קורצוייל 3 Comment on המדינה חילטה 85 מיליון שקל מחברת כ.א.ל

    מדינת ישראל, חילטה 85 מיליון שקל מחברת כרטיסי אשראי לישראל (כ.א.ל), וזאת במסגרת הסדר סגירת תיק מותנה • שרת המשפטים איילת שקד: "מדינת ישראל איננה סובלנית לעבירות מרמה. אני בטוחה שקרן החילוט תשקיע את הסכום למטרות חשובות"

    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדינת ישראל, חילטה 85 מיליון שקל מחברת כרטיסי אשראי לישראל (כ.א.ל), וזאת במסגרת הסדר סגירת תיק מותנה. ההסדר נחתם במסגרת פרשת המרמה של חברת כ.א.ל אינטרנשיונל, שהייתה בבעלותה של כ.א.ל, כלפי ארגונים פיננסיים בינלאומיים.

    בדצמבר 2011 פתחה משטרת ישראל (היחידה הארצית לחקירות הונאה, ביחד עם כוח המשימה הימורים באינטרנט בלהב 433) בחקירה גלויה נגד כ.א.ל ונושאי משרה בכירים בה לשעבר, המנכ"ל בועז צ'צ'יק ומנכ"ל החברה-הבת, סטיב גרינשפן. במהלך החקירה נבחנו חשדות לפיהם בשנים 2006 – 2009 החברה ומנהליה רימו את ארגוני האשראי הבינלאומיים, מבעלי מותגי האשראי VISA ו-MasterCard, וביצעו עבירות של הלבנת הון, שוחד וקבלת דבר במרמה, בהיקפים של מיליארדי שקלים.

    בחודש דצמבר 2014 הועברו חומרי החקירה והמלצות המשטרה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שליוותה את החקירה, והחליטה להגיש כתב אישום נגד המעורבים בפרשה, בכפוף לשימוע.

    לאחר סדרה ארוכה של שימועים, במסגרתם נבחנו היבטים נוספים בחומר החקירה, ולאחר סדרת התייעצויות עם גורמים בכירים בפרקליטות, במשרד המשפטים ועם רגולטורים פיננסיים נוספים, נחתם אמש הסדר בין מדינת ישראל לכ.א.ל, במסגרתו חולטו רווחי כ.א.ל אינטרנשיונל מפעילות המרמה, בסך 85 מיליון שקל, כאמור. במסגרת ההסדר עם כ.א.ל הוסכם עוד, שהחברה תממש צעדים חסרי תקדים לשינוי התרבות הארגונית שהייתה נהוגה בה בתקופת ביצוע מעשי המרמה ותחזק את מעמדם של שומרי הסף בתאגיד, באופן שלא יאפשר הישנותן של העבירות בעתיד.

    בין הנימוקים להסדר, נלקחו בחשבון גם הפסקת עבודתם בסמוך לתחילת 2010 של נושאי המשרה לשעבר, הפגיעה שעלולה להיגרם ליציבות המערכת הבנקאית מהגשת כתב אישום והתמשכות ההליכים, חלוף הזמן, והעובדה שמעשי המרמה נעברו בחברת הבת, שפעילותה הופסקה כבר בסוף שנת 2009. במסגרת ההסדר, הוסכם שבהתקיים כל התנאים שהחברה התחייבה לבצע, לרבות חילוט הכספים שהושגו בעבירות כאמור לעיל, לא יוגש כתב אישום נגד החברה. ההחלטה בעניינם של נושאי המשרה לשעבר בחברה צפויה להתקבל בתקופה הקרובה.

    שרת המשפטים, איילת שקד, הגיבה להסדר סגירת תיק מותנה עם חברת כ.א.ל: "מדינת ישראל איננה סובלנית לעבירות מרמה. אני בטוחה שקרן החילוט תשקיע את הסכום למטרות חשובות. אני מודה לפרקליטות המדינה על עבודתה הנחרצת למיגור עבירות הצווארון הלבן ועל המשא ומתן הנחוש שהביא להסדר ולחילוט זה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חילטה!
      מה זה חילטה?
      שורש חל"ט – מלשון חירלוט –
      עבר: חירלטתי חירלטתה, חירלטת, חירלט, חירלטה, חירלטנו, חירלטתם, חירלטתן, חירלטו.
      הווה: מחרלט, מחרלטת, מחרלטים, מחרלטות.
      עתיד: אחרלט, תחרלט, תחרלטי, יחרלט, תחרלט, נחרלט, תחרלטו, תחרלטנה, יחרלטו, תחרלטנה.
      צווי: חרלט, חרלטי, חרלטו, חרלטנה.
      שם הפועל: לחרלט
      לקחה? גנבה? נתנה? העלימה עין? או פשוט – חילצה (זה יותר מובן) ☻☻☻

    2. 2

      מאיפה הר' הנוספת?שורש ח"לט,לא חרל"ט.יש צורך בלימוד דקדוק בסיסי………